۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۶۰۱۱۱۸
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

دشمنان بدانند انقلاب اسلامی به پایان نمی‌رسد| مردم در انتخابات هوشیار باشند

دشمنان بدانند انقلاب اسلامی به پایان نمی‌رسد| مردم در انتخابات هوشیار باشند
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دشمنان بدانند انقلاب به پایان نمی‌رسد چرا که این انقلاب بر اساس عقل، فطرت و علم است و هرگز کهنه نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند صبح امروز در گردهمایی منطقه‌ای طلاب و روحانیون خراسان جنوبی اظهار داشت: در صحنه‌های مختلف این فرد نیست که پیروزی می‌آفریند بلکه جمع است.

وی گفت: سربازی که در میدان نظامی مبارزه می‌کند تنها در حال شلیک است اما نوع نفر از سلسله مراتب باید در این موضوع همکاری داشته باشد و امکانات را برساند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اما پیش از این روحیه خانواده‌ها در جنگ‌های نظامی مهم است و این روحیه خانواده‌ها پیروزی با افتخار را در هشت سال دفاع مقدس برای ما به ارمغان آورد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: همچنین صبر، تحمل و فکر و همراهی خانواده‌ها به روحانیون و طلاب اجازه می‌دهد که در تدریس، تحصیل و تبلیغ توفیق داشته باشند.

وی ادامه داد: خداوند متعال انسان‌ها را آفریده و سرنوشت انسان را به دست خودش داده و هر چه در این دنیا و آن دنیا به وجود آید ثمره کار خود انسان‌ها است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به سعادت علل و اسبابی وجود دارد و یکی از عوامل موثر برای انسان‌ها در دنیا و آخرت سیستم‌های سیاسی و حکومتی است و آنقدر نقش دارد که در مسأله حکومتی هیچ انسان عاقلی نمی‌تواند بی توجه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: در تاریخ عناصر طاغوت و مستکبر همواره به عنوان دشمن اصلی پیامبران و جانشین پیامبران بودند.

وی با بیان اینکه در مسأله حکومت و سیاست دو موضوع است که نخست انتخاب نوع حکومت است، افزود: این همه انواع حکومت‌های مختلف با ادعاهای آنچنانی تعریف شده هستند و آن نوع حکومت و سیستم سیاسی که می‌خواهد حاکم باشد، سرنوشت‌ساز است و اگر بحث سعادت انسان‌ها و خیر دنیا و آخرت و شکوفایی استعدادهای انسان‌ها است باید نوع حکومت و سیستم سیاسی دارای عوامل شکوفایی استعدادهای بشری و انگیزه‌های الهی باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نخستین شرط انتخاب نوع حکومت است و تنها یک حکومت می‌تواند مدعی باشد و بقیه حکومت‌ها حرفی برای گفتن ندارند و آن حکومت نیز حکومت الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه تمام فضائل در این حکومت الهی معنی پیدا می‌کند، بیان کرد: همچنین موضوع دوم مسأله حکومت و سیاست، اجرای حکومت است.

دشمنان بدانند انقلاب اسلامی به پایان نمی‌رسد | جایگاه دین کهنه شدنی نیست

وی عنوان کرد: انقلاب ما اسلام ما است نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر؛ موضوعی که حکم اسلام نباشد، وجود ندارد و تمام امورات دنیوی در معرض حکم دین هستند و تمام موضوعات دنیایی ما با دین عجین شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: سرنوشت انسان بر اساس فطرت، علم، وحی و عقل تنظیم شده و آن‌هایی که وقتی سخن از گام دوم انقلاب می‌شود و در خارج و داخل از مرزها پارازیت می‌دهند و منتظر هستند انقلاب به پایان برسد حواسشان باشد که این انقلاب به پایان نمی‌رسد چرا که بر اساس عقل، فطرت و علم است و هرگز کهنه نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: جایگاه دین کهنه شدنی نیست و آن چیزی که مردم بر اساس دینشان نوع حکومت را انتخاب کردند کهنه شدنی نیست و این راه که آمدیم معجزه گونه بوده و گرنه در آن مان دنیا به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود و برای دین جایگاهی وجود نداشت.

وی افزود: از جهت اجرا آنچه که نقش حکومت و سیاست در تربیت انسان باشد، وجود ندارد و از ابتدا هر کسی که آمده یک دولت را تشکیل داده و حزب و طرفدار داشته است و آنچه که فراموش شده اجرای قانون اساسی بوده است و تا این قانون اجرا نشود نقش حکوت و سیاست در تربیت مردم حاصل نمی‌شود.

تشکیل دولت اسلامی؛ نخستین قدم در گام دوم انقلاب

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: نخستین قدم در گام دوم انقلاب این است که باید دولت اسلامی به وجود آید و تمام آن بر اساس ملاک‌های قانون اساسی باشد و هر وقت این اتفاق افتاد انسان‌های جامعه ما جایگاه خود را پیدا خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اذعان داشت: مردم پیش از انقلاب در شرایط سختی بوده و کاره ای نبودند و سند بردگی رسمی آن‌ها به امضای مسؤولان وقت گرفته شد و با انقلاب این ننگ شُسته شد یعنی اینکه کشور و ناموس و خون مردم از دست بیگانه گرفته شد و تک تک مردم این قانون الهی را انتخاب کردند چرا که از دست بیگانه گرفتند و به دست صاحبخانه دادند بنابراین نباید انقلاب را ارزان بفروشیم.

وی بیان کرد: مردم خوب انقلاب کردند اما در انتخاب خوب عمل نکردند و هر وقت از وعده‌های دروغین و پارازیت‌های بیگانه و داخلی بتوانند فاصله بگیرند و کلید خانه خود را به دست فرد صالح دهند در قسمت پایانی انقلاب موفق می‌شویم و انقلاب مردم نمره 20 دارد اما انتخاب آن‌ها ضعیف است./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات